Általános vásárlási feltételek

ÁSZF tartalomjegyzék

Kérjük, amennyiben vásárlója, és aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket. Csak és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Jelen szerződés tartalmazza a hatályba lépésének idejét. A szerződés nyelve magyar.

A webáruházzal kapcsolatos általános információkról, annak működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdésekről bővebben a megadott elérhetőségeinken kaphat felvilágosítást!

1.   Üzemeltető adatai

Cégnév: Origin Gold Kft.

Székhely: 1094 Budapest, Ferenc tér 2-3.

Adószám: 22935199-2-43

Nemesfémhitelesítő Hatóság engedélyszáma: PR6482

Bankszámla száma: 10404522-50526574-69831001

Elektronikus elérhetőség: info@brillancy.hu

Telefonos elérhetőség: +36 30 539 1179

2.   Webáruházra vonatkozó általános információk

A webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház aloldalai tartalmazzák.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

 

2.1.   Bemutatkozás

Célja, hogy Vásárlóink részére online felületet biztosítsunk, melyen gyorsan, kényelmesen tudja kiválasztani a számára legmegfelelőbb ékszert. A webáruház aloldalain elérhetőek a termékekhez kapcsolódó szükséges információk. Amennyiben a Vásárló oldalán további kérdések merülnek fel, úgy kérjük, ne habozzon az oldalon, több helyen is megtalálható elérhetőségek egyikén feltenni azokat.

A webáruházban bemutatott termékeket, a rendelési igények szerint, bármilyen méretben, illetve a piacon elérhető színekben képesek vagyunk elkészíteni. Minden termékhez tartozik egy információs aloldal, melyen lehetőséget biztosítunk arra, hogy az ékszerhez eltérő színű, illetve eltérő tisztaságú gyémántok közül válogathasson Vásárlónk. A tisztaságban és színben eltérő kövek természetesen eltérő árakat is jelentenek.

 

2.2.   Termékekre vonatkozó tájékoztatás

Megvásárolható termékek köre:

  • Arany eljegyzési gyűrű gyémánttal
  • Karikagyűrű
  • Ezüst design gyűrű
  • Egyedi igények alapján kézműves gyémánt ékszerek

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27% áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Az árak tartalmazzák a csomagolási költséget!

 

2.2.1.   Készletezés

A gyűrűk méretét, anyag színét (vörös, fehér vagy sárga arany), anyagminőségét (14 vagy 18 karátos arany), gyémánt fajtáját, tisztaságát és színét egyedileg ki tudja választani a Vásárló a megrendelés során.

A Szolgáltató a bemutatott ékszerek csupán egy részéből tart fent készletet. A mintakollekciónkban található nagyszámú gyűrű, a kívánság szerint eltérő színvilág, illetve az eltérő gyémánt szín / tisztaságból fakadó szinte végtelen számú kombináció miatt nem tudja megoldani, hogy minden méretben, mindegyik anyagból és színből, illetve minden féle kővel foglalva legyenek készen modellek.

Ennek ellenére lehetőség van egyedi igények szerint, felár megfizetése mellett, egy hetes, illetve két napos sürgősséggel rendelni ékszereket.

 

2.2.2.    Gyémántok

Az oldalakon bemutatott gyémántok minden esetben természetes eredetűek és emberi munkával megcsiszolt drágakövek. A színes gyémántok szintén természetesek, de színüket speciális kezeléssel kapták.

 

2.2.3.    Eljegyzési gyűrűk

A webáruházban bemutatott eljegyzési gyűrűkről készült képek illusztrációk. A valóságban előfordulhatnak apróbb eltérések. Ezen eltérések nem jelentősek és többnyire az eltérő méretekből, illetve eltérő színű kövekből fakadnak.

A Szolgáltató által készített ékszerek rendelhetőek fehér, sárga, illetve rozé aranyból. Az ékszerekben lévő gyémántok rendelhetőek VVS, VS, SI tisztaság és G, H, I, J színek bármely kombinációjával. Eltérő kombinációkhoz eltérő árak tartoznak. Az árak az ékszerek adatlapján elhelyezett ármátrixban találhatóak meg. Ezen árak tartalmazzák a gyémánt árát, az ékszer elkészítési díját, valamint a csomagolási költségeket is.

Az elkészült ékszer tömege, mérettől függően +/- 3-5 %-ban eltérhet az ékszer adatlapján feltüntetett átlag tömeghez képest. Ebben az esetben természetesen az ár is változhat. Az árváltozás jogát a Szolgáltató minden esetben fenntartja. Megjegyzendő viszont, hogy az esetleges árváltozásra Szolgáltató rendelés korai szakaszában felhívja a Vásárló figyelmét, illetve minden esetben igyekszik az árváltozást mérsékelni.

 

2.2.4.    Karikagyűrűk

Szolgáltató által készített karikagyűrűk megtekinthetőek a megadott elérhetőségek között található Bemutatóteremben. A készített karikagyűrűk saját tervezésű, kézműves ékszerek, melyek igény szerint tartalmazhatnak drágaköveket is.

A Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Vásárló egyedi igényei alapján készítsen el karikagyűrűt. Az egyedi karikagyűrűk szállítási ideje 4-6 hét.

 

2.2.5.    Csomagolás

A csomagolás költségét a Szolgáltató vállalja, a Vásárló felé nem kerül felszámításra.

 

2.2.6.    Garancia a minőségre

Minden termékünket ellátunk minőségi tanúsítvánnyal, melyek igény szerint lehetnek a következőek:

  • Ékszerértékelő lap
  • Gyémántértékelő lap + ékszerről kiállított minőségi tanúsítvány

Ékszerértékelő lap tartalmazza az adott ékszer anyagát (14 – 18 karátos arany - ezüst, finomságát ezrelékben, pontos tömegét, fémjelzésről információt, valamint az ékszerben lévő gyémánt tisztaságát, színét, csiszolás típusát, csiszolás minőségét, méreteit, tömegét.

Gyémántértékelő lap tartalmazza az adott gyémánt tisztaságát, színét, csiszolás típusát, csiszolás minőségét, méreteit, tömegét. Gyémántértékelő lap kívánság szerint kiállítható angol, illetve magyar nyelven is.

2.3.   Méretkorrekció

Szükség esetén Szolgáltató vállalja az ékszerinek igény szerinti méretre állítását. Ez a lehetőség azonban csupán abban az esetben adott, amikor a szóban forgó ékszer formaterve megengedi a méretkorrekciót.

2.3.1.   Eljegyzési gyűrűk

Az utólagos méretkorrekció az eljegyzési gyűrűk esetén ingyenes.

Méretkorrekcióra vonatkozó általános szabályok:

  • a méretkorrekció ingyenes, azonban plusz anyag felhasználásakor az anyag díja a Vásárlót terheli
  • méretkorrekció nem minden esetben lehetséges. Az adott ékszer formatervétől függ a korrekció lehetősége. Ha az nem engedi meg a korrekciót, a gyűrű újragyártása szükséges. Ez a költség a Vásárlót terheli
  • amennyiben elvégezhető a méretkorrekció általános szabály, hogy maximum 3-5 számot, azaz a gyűrű belső kerületén mérve 3-5 mm-t lehet szűkíteni/nyújtani.
  • a méretezéssel kapcsolatos további információkat jelen szerződés 1. Pontjában található elérhetőségeken kaphat.

2.3.2.   Karikagyűrűk

Az utólagos méretkorrekció a karikagyűrűk esetén formaterv függvényében változik. Az ékszerek adatlapján található termék kód alapján további termék specifikus információkat jelen szerződés 1. Pontjában található elérhetőségeken kaphat.

Méretkorrekcióra vonatkozó általános szabályok:

  • abban az esetben, ha a méretkorrekció ingyenes, azonban plusz anyag felhasználására van szükség, az anyag díja a Vásárlót terheli
  • méretkorrekció nem minden esetben lehetséges. Az adott ékszer formatervétől függ a korrekció lehetősége. Ha az nem engedi meg a korrekciót, a gyűrű újragyártása szükséges. Ez a költség a Vásárlót terheli
  • amennyiben elvégezhető a méretkorrekció általános szabály, hogy maximum 2-5 számot, azaz a gyűrű belső kerületén mérve 2-5 mm-t lehet szűkíteni/nyújtani.
  • nem lehet nyújtani a „körbe köves” gyűrűket. A foglalat torzulása miatt a legapróbb nyújtás is komoly rizikóval jár a kövekre nézve.
  • a méretezéssel kapcsolatos további információkat jelen szerződés 1. Pontjában található elérhetőségeken kaphat.

2.4.   Nyomon követés – restaurálás

Szolgáltató komplex szolgáltatásainak keretein belül a megrendelt termékek tökéletes kivitelezésén túl vállalja, bizonyos feltételek mellett, hogy az elkészített ékszereket időközönként felújítja, restaurálja.

2.4.1.   Éves ellenőrzés – tisztítás

A gyémánt sajátja, hogy könnyen megtapad a felületén a zsír, illetve a zsír alapú szennyeződés. A gyémánt felületét könnyen le lehet törölni, azonban a foglalat által kitakart rész tisztítása szaktudást, illetve speciális berendezést igényel. Szolgáltató ellendíjazás nélkül vállalja, hogy a nála készült ékszereket a vásárlástól számított 5 éven keresztül, minden évben egyszer a nem kívánatos szennyeződésektől megtisztítja. Ezen felül a Szolgáltató vállalja a foglalatok, a drágakövek, illetve az ékszer testének a gondos, szakértői átvizsgálását. Amennyiben hibát észlel, úgy javaslatot tesz annak kijavítására.

2.4.2.   Évenkénti felújítás

Szolgáltató ellendíjazás nélkül vállalja, hogy a nála készült ékszereket a vásárlástól számított öt éven keresztül, minden évben egyszer felújítja. A felújítás alatt a normális napi használat miatti mikrokarcolások, karcolások, valamint a felület kopása értendő. Roncsolt ékszereket Szolgáltató nem tudja ebben a kategóriában kezelni. Nem megfelelő használatból fakadó sérülések javítását Szolgáltató nem tudja ellendíjazás nélkül vállalni, hiszen a hiba/sérülés nem az ő ügyköréből származik.

2.4.3.   Nem megfelelő használatból fakadó sérülések javítása

Nem megfelelő használatból fakadó sérülések javítását Szolgáltató javítási listaáron tudja vállalni, amennyiben az ékszer javítható. További információért hívja az 1. pontban megadott elérhetőség egyikét. 

3.   Webáruház használata

Ha a Vásárlónak a vásárlás előtt a termékekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, Szolgáltató az 1. pontban meghatározott telefonszámon vagy email címen készéggel áll a Vásárló rendelkezésére. A Szolgáltató által forgalmazott termékekre vonatkozó használati utasítást Szolgáltató az áruhoz mellékeli vagy személyes átvétel esetén a Vásárlónak átadja. Amennyiben valamilyen oknál fogva a használati utasítást a Vásárló nem kapná meg, köteles azt még a termék használatba vétele előtt haladéktalanul jelezni a Szolgáltató felé, hogy pótolni tudja. Amennyiben a Vásárlónak a Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Webáruház felületén közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal a Szolgáltatóhoz az 1. pontban meghatározott bármely elérhetőségeken keresztül.

3.1.   Vásárlás a webáruházban

A webáruház kialakítása lehetőséget nyújt a gyors és egyszerű rendelések lebonyolítására.

3.1.1.   Megrendelés menete

A Webáruház tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára.

A vásárlás regisztrációhoz nem kötött, így az a vásárlásnak nem feltétele és erre a Szolgáltató nem is biztosít lehetőséget a Webáruház felületén.

A Vásárló megrendelést adhat le a Webáruházban eladásra meghirdetett termékekre.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

A termék adatlapján feltüntetett gyémánt szín és tisztasági kombinációk közül bármelyik kiválasztásra kerülhet. A kiválasztás az adott árat tartalmazó mezőre való kattintással történik. Az itt feltüntetett ár az ékszer vételára, mely tartalmazza a gyémánt árát, az ékszer készítési díját, a nemesfém alapanyagárát, a foglalási költséget, a plattírozás, valamint a csomagolás költségeit.

Amennyiben a Vásárló úgy érzi, hogy megtalálta a neki tetsző ékszert és kiválasztotta, hogy milyen jellemzőkkel rendelkező gyémánt kerüljön a foglalatba, úgy a táblázat jobb alsó sarkában lévő „kosárba” ikonra kattintva választhatja ki az adott ékszert. Ezt követően a bal felső részen válik láthatóvá a Kosár tartalma. Amennyiben további ékszert is szeretne rendelni a Vásárló, úgy folytathatja a böngészést. Ha másik ékszert választ, vagy nem kívánja a kiválasztott ékszert megrendelni, úgy a „kosár kiürítése” ikonra kell kattintania.

Amennyiben úgy dönt a Vásárló, hogy a kosár tartalmát meg kívánja venni, úgy a „Megrendelem” ikonra kattintva továbbhaladhat a vásárlási folyamatban.

A Vásárlónak a megrendeléshez a következő adatokat kötelező megadnia a Szolgáltató részére:

  • Név
  • Telefonszám
  • Email cím
  • Átvétel módja
  • Fizetés módja

Vásárló kijelenti, hogy a megrendelés során megadott személyes adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.

A vásárlás folyamatának a lezárását a „Megrendelem” ikonra kattintva lehet elérni.

A megrendelés elküldését követően, a Webáruház felülete tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a Vásárló a megrendelését sikeresen elküldte, amiről egy automatikusan generált tájékoztató e-mailt küld a Szolgáltató rendszere a Vásárló által megadott email címre.

3.1.2.   Ékszereink ára

A termékek vételára a Webáruházban az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A termékek mellett feltüntetett bruttó árak minden esetben átlagos méretek alapján vannak számolva és tájékoztató jelleggel vannak közölve. Az általános paraméterek megváltoztatása esetén (pl. kisebb/nagyobb méret) esetén a gyűrűk súlya kevesebb vagy több is lehet, így az ár is változhat.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

Szolgáltató az árváltoztatás jogát minden esetben fenntartja.

Kivételes esetekben az elkészített gyűrűk tömege, a Webáruház felületén kiszámoltakhoz képest minimális mértékben eltérhet, az ékszerek gyártástechnológiájából kifolyólag, így az ár is változhat + - 2-5 %-ban.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft) vagy olyan árra, melyből egyértelműen megállapítható, hogy kedvezmények biztosítása mellett is túlzott mértékben eltér a valós értéktől. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató felkeresi a Vásárlót és felajánlja részére, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, ugyanis ilyen esetben a Szolgáltató újraszámítja a termék értékét (súly, kövek mennyisége stb. figyelembevételével). Ha a Vásárló részére a valós ár (akár kevesebb akár több) nem megfelelő, a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

3.1.3.   Hibák korrekciója az adatok megadásakor

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „kosár ürítése” vagy a „törlés” feliratra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

3.1.4.   Visszaigazolás, ajánlati kötöttség kezdete

A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a megrendelés során megadott adatokat (pl. szállítási információk), a rendelés dátumát, a megrendelés kiszállításának (általános) idejét, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását a termék képét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Ez a visszaigazoló email egy 24 órán belüli automatikus rendszerüzenet (első email), mely jelzi a Vásárló számára, hogy megrendelését a Szolgáltató megkapta. Az automatikus visszaigazoló email Vásárlóhoz történő megérkezésével érvényes szerződés nem jön létre a felek között.

Szolgáltató az automatikus rendszer e-mailt követően, egy második e-mailt küld a Vásárló részére 48 órán belül, melyben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelésben foglaltak teljesíthetőségéről.

A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail (második email) megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló email 48 órán belüli megérkezésével.

Ha a Vásárló hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem miatt (48 órán túl) nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó második visszaigazoló e-mailt.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak, továbbá a szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

3.1.5.   Fizetés

Vásárló az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • Készpénzben, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor
  • Fizetés utánvétellel
  • Előre utalás bankszámlára

Készpénzben, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor: A termék átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben a Szolgáltató részére. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a Webáruházban megrendelt termék a GLS futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben.

Előre utalás bankszámlára: A Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, megelőzően fizeti meg 10404522-50526574-69831001 számú bankszámlájára banki átutalással.

Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a megrendelés számát minden esetben szükséges feltünteti. Előre utalás esetén a Vásárló a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult. Utalás esetén a Vásárló minden esetben várja meg, amíg a Szolgáltató e-mailben elküldi a pontos összeget és a szükséges számlaszámot is az utaláshoz.

Az egyedi elképzelés alapján elkészített ékszerek esetében a Vásárló köteles a 300.000 Ft alatti megrendelés esetén 15 000 Ft-ot, 300 000 Ft feletti megrendelés esetén termék vételárának 10%-át, mint foglalót, előreutalással megfizetni a Szolgáltató részére.

Szolgáltató az egyedi termékek gyártásához csak abban az esetben kezd hozzá, amennyiben a vételár 10%-ának megfelelő összeg vagy 300 000 Ft alatti megrendelés esetén 15 000 Ft jóváírásra került a Szolgáltató bankszámláján. Az utalás részleteiről a Vásárlót a Szolgáltató részletesen tájékoztatja a visszaigazoló e-mailben. A Vásárló jelen szerződés 1. számú pontjában található elérhetőségek egyikén tájékozódhat a részletekről.

3.1.6.   Számlázás

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy az üzlethelyiségben történő átadáskor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt számlát ad.

3.1.7.   Kiszállítás

Amennyiben a Vásárló a házhozszállítást jelölte meg a megrendelés folyamán, úgy Szolgáltató vállalja, hogy a GLS futárszolgálattal a megadott határidőn belül elküldi Vásárló részére a megrendelt ékszert.

3.1.7.1.  Kiszállítás módja

A Webáruházban leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal történik. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket.

Amennyiben a Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

Amennyiben a futár nem talál a megadott címen senkit, meghagyja elérhetőségét és vele lehet egyeztetni időpontot másnapra vagy egy következő napra.

Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik az általa megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a GLS futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a GLS-el új szállítási cím és időpont egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

A futárszolgálat legfeljebb kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen, – Vásárlónak felróható okból - akkor a 2. kiszállítás költségét Vásárló köteles megfizetni Szolgáltató részére. 

A terméknek a GLS futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Vásárló kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

A szállítólevél aláírásával Vásárló elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Vásárló a termék átvétele során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a kiszállítást végző személytől. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

3.1.7.2.  Kiszállítási határidők

A termékek kiszállítási határideje 1-3 hét, bizonyos esetekben azonban előfordulhat, hogy a kiszállítás határideje 2-4 hét.

A Szolgáltató a termék kiszállításának (általános) határidejéről a Szolgáltató által küldött második e-mailben pontosan megadja a kiszállítás napját.

 A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.1.7.3.  Kiszállítás díjazása

Személyesen Budapesten (1065 Budapest, Podmaniczky u. 11.) ingyenes,

GLS futárszolgálattal belföldre előre utalással 1200.-Ft

GLS futárszolgálattal belföldre utánvéttel 2200.-Ft.

3.1.7.4.  Személyes átvétel

Személyes átvételre lehetőség nyílik Szolgáltató bemutatótermében:

  • 1065 Budapest, Podmaniczky u. 11. – Brillancy Ékszer
  • Nyitva tartási idő:

Hétfő – Péntek: 14.00-19.00

Szombat – Vasárnap: ZÁRVA

3.2.   „Egy hetes” megrendelés

A gyűrűk gyártási ideje általában – a gyűrű fajtájától, méretétől, kövek mennyiségétől függően – 2-3 hét, bizonyos esetekben (például 18 karátos arany vagy több színű aranyból összeépített gyűrűk esetében) a gyártási idő 2-4 hét is lehet.

Ha a Vásárlónak valami oknál fogva ettől hamarabb lenne szüksége a kiválasztott gyűrűre, akkor Szolgáltatóval mindenképp vegye fel a kapcsolatot annak érdekében, hogy egyeztessék a termékek legyártásának pontos idejét.
Ha a Vásárló részére 1 héten belül kell a gyűrűt legyártani, akkor Vásárló tudomásul veszi, hogy az extra költséggel jár, melyet, előzetes egyeztetés után, a Vásárló köteles megfizetni.

3.3.   „Két napos” megrendelés

Szolgáltató lehetőséget biztosít két napos szállításra is.

Két napos szállítási határidő esetén Szolgáltató csak és kizárólag a 1. Pontban megadott elérhetőségek között szereplő Bemutatótermében való átadásra tud kötelezettséget vállalni. Két napos szolgáltatással kapcsolatban érdeklődjön Szolgáltató elérhetőségein.

Ha a Vásárló részére két napon belül kell a gyűrűt legyártani, akkor Vásárló tudomásul veszi, hogy az extra költséggel jár, melyet, előzetes egyeztetés után, a Vásárló köteles megfizetni.

4.   Kedvezmény

A megrendelt ékszer árából 5% kedvezményt biztosít a Szolgáltató a Vásárló részére amennyiben:

  • a Vásárló az eljegyzési gyűrűt korábban a Szolgáltatótól vásárolta
  • a Vásárló időpontot foglal a szolgáltató 1. pontban megadott elérhetőségei egyikén, és időpontra érkezik a Szolgáltató bemutatótermébe (1065 Budapest, Podmaniczky u. 11. – Brillancy Ékszer)

A kedvezmények össze nem vonhatóak. Abban az esetben nem jogosult a Vásárló a kedvezményre, ha az átlagos elkészítési időnél hamarabb szeretné az ékszer legyártását, ilyenkor a 3.2 illetve a 3.3 pontban leírtak érvényesek.

5.  Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított nyolc (8) munkanapon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

5.1.    Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan termék értékesítése esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
  • olyan termék értékesítése esetében, amely a Fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a Fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

5.2.    Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a következő linken [Elállási minta] keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó nem köteles igénybe venni az elállási nyilatkozatmintát. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 8 munkanapon belül (akár a 8. munkanapon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket visszajuttatni Szolgáltató székhelyére. A termék visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Elállás esetén Szolgáltató követelheti a Vásárlótól a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítését. Ezeken kívül a Fogyasztót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató a Vásárló által kifizetett összeget a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárló részére (a kiszállításért fizetett szállítási költséggel együtt).

6.    Szavatosság és jótállás

6.1.   Szavatosság

6.1.1.   Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

6.1.2.   Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 6.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Jelen esetben a termék gyártója és forgalmazója is a Szolgáltató.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

6.2.   Jótállás (garancia)

Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, azonban Szolgáltató az általa értékesített termékekre az átadástól számított minimum 1 éves jótállást biztosít. A jótállási idő termékenként eltérő lehet, de nem kevesebb, mint 1 év.

Szolgáltató az anyaghibákra, illetve a drágakövekre örök életre szóló önként vállalt jótállást biztosít a Vásárló részére, melynek keretében a Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárló 5 éven keresztül évente egyszer visszaviheti a Szolgáltatóhoz a gyűrűt a felület felújítása céljából. A felület felújítását a Szolgáltató díjmentesen végzi el.

Jótállás nem vonatkozik az alábbiakra:

  • Külső vegyi anyagok miatti elszíneződésre (kozmetikai szerek, gyógyfürdők stb.).
  • Az ékszer használata miatti kopására, karcolódására.
  • Az ékszerekben lévő drágakövek sérüléseire, nem rendeltetésszerű használatból adódó elvesztésére.
  • Az anyag összetétele miatt bekövetkezett egészségügyi mellékhatásokra (pl.: fémallergia).
  • Az ékszer elvesztésére.
  • A külső hatások miatt szükségszerű méret-változtatásra (hízás, fogyás stb.).
  • A nem rendeltetésszerű használat miatt bekövetkezett károsodásokra.
  • Allergiás reakciók miatt bekövetkezett károsodásokra.
  • A külső behatások (ütés, nyomás, súrlódás) által keletkezett károkért 
    (kövek foglalatának kilazulása, roncsolódása).

A jótállás érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló visszaküldje vagy visszavigye az üzletbe vagy visszaküldje a terméket a székhelyére, annak érdekében, hogy a Szolgáltató megtudja vizsgálni a hiba okát és a javítás lehetőségét.

Azt követően, hogy a termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, Szolgáltató megkezdi a termék átvizsgálását, a termék javítását – amennyiben erre lehetősége van - és felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot a javítás befejezésekor, vagy ha javításra nincs lehetőség, akkor tájékoztatja a Vásárlót a termék kicseréléséről.

A javított vagy csere terméket szállítási költség felszámítása nélkül Szolgáltató visszajuttatja a Vásárló címére, vagy a Vásárló átveheti személyesen is a Szolgáltató bemutatótermében. Amennyiben azonban a terméket a Szolgáltató, a bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy egyértelműen megállapítható, hogy a hiba oka a nem rendeltetésszerű használat következménye, úgy Szolgáltató a javítást garanciálisan nem végezi el, és a termék Vásárlóhoz való visszaszállításának költsége a Vásárlót terheli.

6.3.   Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A Vásárló a szavatossági, jótállási igényeit az 1. pontban meghatározott bemutatóteremben illetve a feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Szolgáltató felé.

7.   Jogérvényesítési lehetőségek

7.1.   Panaszügyintézés helye

Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Origin Gold Kft.
Levelezési cím:
1094 Budapest, Ferenc tér 2-3.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 30 539 1179 (Hétfő - Péntek: 09:00-19:00 óráig)
Ügyfélszolgálat e-mail címe: brillancyekszer@gmail.com

7.2.   Panaszügyintézés módja

Szolgáltató a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás írásban történő előterjesztését követően legkésőbb 30 napon belül – melybe a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaszüneti napok ideje nem számít be – írásban érdemben válaszol Vásárló kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor a fent részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

7.3.   Panaszügyintézés ideje

Szolgáltató Vásárló által előterjesztett kifogásokat a 7.1 pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 9:00-19:00 óra között fogadja.

7.4.   Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

8.   Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Webáruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, a módosított rendelkezéseket, a módosítás hatályba lépését követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.   Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

10.   Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházban, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018.

Keressen fel minket!

Brillancy Ékszer

 

Bemutatóterem a Parlament és a WestEnd City Center közelében.

1065 Budapest

Podmaniczky u. 11.

+36 30 539 1179

H-P: 14:00 19:00

SZ- V: ZÁRVA

Keressen összes termékünk között
Kategória
Gyémánt gyűrűk
Eljegyzési gyűrű
Karikagyűrű
Koktél ékszerek
Ár
< 60 eFt
60-120 eFt
120-220 eFt
> 220 eFt
Szín
Fehér
Sárga
Rozé
Keresés terméknév alapján
Keresés az összes termék közt